14 juni

På förmiddagen var jag inne i Salzburg och sprang en förlängd sprint som jag hade lagt själv. Det blev en hel del bra vägvalssträckor, där jag oftast verkarha tagit det bästa vägvalet. Självklart måste vi klaga på den är kartan också. Det var alldeles för lite grönt. Det som var vitt på kartan borde varit grönt, och det gröna borde varit mörakre. I området byggdes en del trappor om så vägvalen fick ändras en del pga detta. I morgon åker jag hem till Sverige igen, och då ska jag lägga upp kartor på nätet! Tillbaka till Österrike kommer jag nästa vecka :)

12-13 juni

Tävlingar. Sprint och medel. Jag gör årets två sämsta lopp. På sprinten har jag ingen aning om varför jag gör den stora bommen på kontroll 5. retsen (småbommar) var för att jag var för seg att läsa kartan.
På medeln var jag inte alls van vid karta och terräng. När stenen var hälften så hög som kontrollställningen ser man dom ju inte. Stenarna gömmer sig ju under gräset då. Fick inte heler till det med det gröna/gula och beståndsgränserna. Försöker ta det lugnt och orientera, men det funkar inte...

11 juni

I morse sprang jag intervaller. Det var varmt. Jag hade tänkt köra 70/20 på en åker först, och sedan några backintervaller. Jag ställde dock in klockan på 80/20. Detta tillsammans med värmen gjorde att det bara blev 6 st intervaller på åkern. Jag körde sedan 10 st backintervaller (väldigt branta), som tog ca 25 sek upp, och 50 sek ner. Dom kändes härligt underbara!
Efter lunch åkte jag till en liten dal/ravin och plaskade lite, och tog det lite lugnt i skuggan. Ikväll ska vi grilla nere vid sjön.
Och imorgon ska jag tävla! :)

8 juni

Förmiddag med cykling i södra Uppsala. Ner mot Ekoln var det riktigt fint. I skogen ner vid Gottsundagipen var det lite stenigt och en del rötter, men resten var riktigt fint. Körde längs Fyrisån, och upp på toppen av Backbanan. Genom Stadsskogen hem sen.
På kvällen var det sprint vid slottet. Kul bana med massa vägval. Tyvärr funkade det inte att lägga upp kartan på nätet.
Resultat
10 sek bom på fyra kontroller: 7, 8, 9, sista. ajajaj

10 juni

Nytt berg idag. Från 950 möh på paerkeringen upp till 1304 möh på toppen. Brant, stenigt ocg jävligt. Så man fick gå lugnt uppför. Lite bilder från berget (doc vintertid) finns här.
Nu ska jag bada, och ikväll ska jag springa regional tävling (som jag vann! :) )
Det var snabblöpt skog, där jag nästan var nere på 5 min/km. Bomtid: ca 1 min. Bra sikt, lite lerigt. Det var 32 grader när vi åkte dit i bilen.
Sträcktider

9 juni

Väckning kl 03:50. Buss, buss och flyg till Österrike. Där var det betydligt varmare. Lunch med glass och jordgubbar till efterrätt smakade bra. En middagslur blev det också. Lite spel innna jag stack ut och sprang upp på ett berg. 400 m högre än jag startade på. Det tog ca 30 min upp. Lagom stigning! Berget heter Steinwandl (950 möh) och utsikten ser ut ungefär såhär.

7 juni

Tog tåget hem på morgonen. Sen vart det lunch, och efter lunchen åkte jag ner til stan. Där blev det ett par shorts och en t-shirt. Shortsen var väl tänkta att dom inte ska likna de flesta andra jag har. Och det gör dom nog inte heller.
På eftermiddagen/kvällen körde jag myrintervaller i Nåsten. Jag började med en sväng i stora myren, för att sedan gå in i ett surdrag och lite mindre myrar. Där var det verkligen inte bra. Det slutade med att jag bara sprang. Det var ju ändå intervaller jag körde. Jag kom ut på en stig nånstans långt bort. Så jag fick köra på terrängminne vidare. När jag kom tillbaka till den stora myren stannade jag och körde resten i den. Riktigt bra myr!
Här ser ni bommen.

6 juni

Jag tänkte skriva så många dagar jag kan under sommaren!
Eftersom detta är första lovdagen börjar med den.
6 juni är nationaldag. Den bjöd på båda sol, reg och hagel.
Jag var och sprang tävling i Hälsingland.
Här finns den kartan.

Kartpärm

Om någon undrar var alla kartor har tagit vägen så finns dom HÄR.

Veckans låt!

Veckans låt

Länge en sist. Här komme rljud och bild!

Onsdagsnatt 10 mars

Riktigt rolig bana, där man var tvungen att hålla kartkontakten. Kul att kunna få till lite teknikträning trots att det är en halvmeter snö. Tack Josef för banan! Kul att gå upp i totalledning totalt också.