Hur får man bäst fäste på vintern?

Jag brukar springa ganska mycket vintertid. På vintern är det ju ofta snö och is. Då vill man ha skor som man inte halkar med. Man vill ha bra fäste. De skor jag använder när jag springer i skogen på vintern (där det brukar krävas mest fäste) är VJ Twister. När jag springer mer väg brukar jag använda Sarva Grip. Fördelen med Twister är att dom ger det överlägst bästa greppet mot underlaget. Sarva är dock bättre för att skosnörena väldigt sällan går upp. På Twister blir man tvungen att tejpa snörena varje gång. Twister är en orienteringssko, medan Sarva är lite tjockare, och då ävern varmare. Men den tar längre tid att torka.

                                        

Kommentarer
Postat av: j

jag borde va ute och springa... Men jag hinner inte! Det är ju lov nu, men jag kommer ändå hitta på någon ursäkt till att inte göra det x) Och okej, vad ska du göra här?

2009-02-13 @ 12:40:20
URL: http://jessljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0