Etapp 3 O-Ringen 2005

Jag skriver inte om den etappen för att det gick speciellt bra då. För det gjorde det verkligen inte.
Men jag tycker att det var riktigt rolig karta och terräng med en bra bana.
För min egen del blev det fram till kontroll 4 bom med 10-15 minuter nånting.
Den sträckan på banan som jag nu i efterhand tyckte var den bästa var sträckan till kontroll 3.

Jag såg bara åkrar och stigar, så jag sprang väl ditåt. Sen bommade jag ju en del även där...
På nedre kartan syns det bästa vägvalet (höger), som fyra av de fem bästa som ritadt in valde. Jag valde inte det.


Det som var speciellt med de här banan jämfört mot många andra var att jag tycker att det var mycket mer vägval än det brukar vara. Därför var det nog en av årets bästa banor 2005. Det var flera sträckor som var lite längre, där det inte fanns något självklart vägval. Men man ville ju ändå snabbt hitta ett vägval så att man inte blev stående. Resultatet för min del blev väl ofta att man bara tog ett vägval som funkade...
Alltså inte det bästa.
Vid kontroll 4 hade Pelle Engstrand kommit ikapp mig med 14 minuter, vilket också säger en del om min löpning fram dit.

Banan, längst i norr

Jag, Pelle och några andra löpare hade sedan kontakt ett bra tag, vilket gjorde att vi kunde hålla en bra fart, även om jag var med på kartan (för det mesta).

Mina vägval från tionde kontrollen till mål

Till nästsista kontrollen bommade Pelle ca 20 sekunder, vilket gjorde att jag kunde gå förbi. I mål var jag 10 sekunder före, och jag var vid målgången nöjd. Och hade då helt glömt bort de 4 inledande kontrollerna.

Länk till sträcktiderna (passertider)

Länk till RunOway (du får själv klicka dig fram till tävlingen, datum: 2005-07-20)


Här finns billiga och snygga fruit of the loom tröjor utan tryck.

Kommentarer
Postat av: Anna

Orientering:D

2009-02-11 @ 18:26:07
URL: http://lantisflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0