Drömtydning...?

Inatt hade jag en lite märklig dröm. Jag tycker den var underbar, men den var ju inte bara positiv...
Jag hade tagit flyget ner till Italien. Där hade vi hyrt en bil. Vi körde i ett öppet landskap, som såg ut precis som på de platser i Spanien som jag har varit vid.


Jag njöt och hade det allmänt trevligt. Vårt slutmål på resan var Schweiz. Efter ett tag körde vi in i Frankrike. Sen minns jag inte mer av den delen av resan.
Drömmen fortsätter med samma människor hemma hos mina föräldrar en sommardag. Jag har ingen aning om vilken tid på dygnet det var, men det var inte kallt ute i alla fall. Plötsligt börjar det brinna i huset. Men det brinner bara runt alla fönster (där man skulle vilja ta sig ut). Jag tror att jag var utanför huset när det började brinna. Men eftersom det är någon kvar inne så måste ju jag få ut den personen. Jag tar hjälp av ett föremål (kärringträet i brännboll?). Jag huger in i fönstret, genom persiennen. Det var tydligen någon som låg och sov där inne. Jag hoppar upp en och en halv meter till fönstret (eller sträcker mig väldigt långt). Jag väcker personen, och drar upp henne. Jag håller henne som en katt. Sedan tar jag sats från fönstret och tar ett långt hopp (sånt som man inte kan göra på riktigt), och landar en bra bit ifrån det brinnande huset.
När vi kommit ut och är i säkerhet så sätter vi oss allihopa på gräsmattan och är hur lugna som helst. Var det någon riktig brand? Jag fattar inte alls. Och vad kan drömmen betyda?

Har nu i efterhand kollat upp lite hur det ser ut i Italien, och tror att jag flög till Turin, Milano eller Genua. Det verkade se ut att passa in med naturen jag såg utanför bilens fönster.

Vissa dagar kommer ett gammalt minne fram på någonting man gjort. Men jag kan inte vara säker på att det verkligen har hänt, eller om det var en dröm. Lite jobbigt att man vid dessa tillfällena inte kan avgöra vad som har hänt på riktigt eller inte. Jag tror att man skulle kunna göra en riktigt bra film om det. Man kanske skulle ta och ringa upp nån av mäster-regissörerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0